Dag drie Lombok Kuta en stranden

3 januari 2024 - Senggigi, Indonesië

Toby komt ons om 9.00 weer ophalen en brengt ons naar een prachtig strand. We maken een strandwandeling en zien heel veel krabbetjes die allemaal kleine bolletjes maken van het zand. Het lijkt daardoor wel of het strand is aangeharkt. Sommige krabbetjes zijn zo klein, dat het lijkt of er pluisjes over het zand zweven. We proberen naar een wit zandstrand iets verderop te lopen maar uiteindelijk zijn de rotsen die net voor dat strandje liggen te hoog.
Eenmaal terug bij de auto  rijden we naar  een ander strand. Het lijkt meer op een baai. Het is wederom prachtig. Chiem gaat een eind langs het strand wandelen. Maudy en Roy gaan zwemmen. Daarna rijden we naar Kuta. Het is een kustplaats in het zuiden. Het staat bekend om zijn mooie stranden en voor het surfen. We eten in een loungebar een heerlijke smoothie bowl. We willen nog even het stadje verkennen maar zien een erg donkere lucht aankomen. We besluiten toch maar om te draaien en als we goed en wel in de auto zitten breekt de pleuris uit. De regen valt met bakken uit de lucht en we zien meerdere keren de bliksem inslaan. We zien geen hand voor de ogen meer en Toby rijdt rustig verder en ik denk ondertussen aan modderstromen🤪. De rest van de familie vindt dat erg overdreven. Er stroomt echt wel modder van de bergen af, zo de straat op, maar geen mudslide gelukkig 😅. Na 20 minuten stopt het weer met regenen  we besluiten om niet meer naar het strand te gaan en rijden naar een authentiek dorpje Desa Adat Sade. Hier heeft de tijd echt stil gestaan. Een gids leidt ons rond. Vrouwen weven hier prachtige doeken en spinnen katoengaren. Ook mogen we in een huisje binnen kijken. Bijzonder om te zien hoe de mensen hier wonen. Op de terugweg rijden we langs een pottenbakkerij. Chiem is niet te houden en springt direct achter de draaischijf met een klont klei om vervolgens een asbak te draaien. In de avond gaan we weer loempia en mie goreng eten bij het restaurantje iets verderop.

IMG_2448IMG_2481IMG_6693IMG_2456IMG_2451IMG_2454IMG_6647IMG_2449IMG_2447IMG_2433IMG_2431IMG_2441

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade