Naar lombok

2 januari 2024 - Senggigi, Indonesië

Vandaag vroeg opgestaan en ontdekken net een uur voor vertrek dat we al om 9.00 klaar moeten staan ipv. 11.30 uur. Helaas geen massage (die we hadden gewonnen) Voucher maar  aan de Duitse man gegeven die met ons oud en nieuw vierde en deze ook kan inwisselen voor een lunch. We worden naar de boot gebracht in een haven en zijn toevallig net op tijd om een boot eerder te kunnen vertrekken. Mooie tocht ook langs twee Gili eilanden voor in en uitstap. Het is wederom prachtig. Bij aankomst op Lombok worden we weer keurig opgewacht door een chauffeur die ons na een pittige tocht , hij rijdt nogal ‘sportief’ 😅, naar het laatste hotel gebracht. Het prachtige Pur Mas Boutique Resort, met authentieke Indische details en tuin. Weer een prachtige kamer dicht bij de zee. Dit Eiland heeft grotendeels (90%) Moslim bewoners. De meeste vrouwen dragen een hoofddoek. Zelfs kleine kinderen. Het eiland is een stuk rustiger en authentieker. Ook zie je veel armoede. Veel mensen wonen in kleine wat vervallen huisjes. En bijna ieder huisje langs de straat heeft wel wat te koop. Een heel ander straatbeeld dan Bali, wederom heel bijzonder. Wat echt opvalt is dat het hier een stuk rustiger is op straat wat verkeer betreft.
Chiem gaat een poos op bed en Maudy, Roy en ik gaan een stuk wandelen op het strand. Het zand is vermengd met zwart vulkanisch zand. We zien ondertussen de mooiste schelpen en koraal liggen. ‘s Avonds eten we aan het strand bij het resort.

IMG_2379IMG_2382IMG_2384IMG_2386IMG_2387IMG_2390IMG_2394